Op Walcheren staan een kleine 60 basisscholen.

Al die scholen zouden wij graag bezoeken om kinderen in een gastles vertrouwd te maken met mensenrechten en te vertellen over mensen, die naar die rechten snakken.

Wij richten ons daarbij op kinderen van 10, 11 of 12 jaar in groep 7 of 8. Wij willen hen ook vertellen over kinderrechten. Als vrijwilligers van Amnesty International willen wij hen helpen mee te denken over de wereld die zij gaan erven. Hoe wij die samen beter bewoonbaar kunnen maken door op te komen voor anderen, die dat zelf niet kunnen. Binnekort gaan we dit doen op een basisschool in Oost-Souburg.

Ook geven we gastlessen op middelbare scholen. Zo doen we mee aan de “wereldreis door Middelburg” van de Nehelennia scholengemeenschap (brugklas). En ook aan de “wereldreis door Goes” van Scalda (brugklas). En we verzorgen een workshop tijdens de mensenrechtendag op het CSW in Middelburg (derde leerjaar).

Binnenkort gaan we les geven aan de zgn. schakelklas in Middelburg.

gastdocent

Laat ons weten als u hier ook voor voelt. Neem contact op met één van onze contactpersonen.

Liever eerst wat meer informatie? Kijk dan hier en hier, of lees deze uitgebreide vacature-omschrijving.

Of kijk eens naar de prachtige poster van onze Amnesty Mensenrechteneducatiefabriek.